Garantie en klachten
Wanneer je een product hebt gekocht bij RunningDirect.be en deze niet voldoet aan jouw verwachtingen dan is dat natuurlijk erg vervelend. Als het de kleur of de maat verkeerd is, dan kan je producten gemakkelijk retourneren binnen 14 dagen, meer informatie hierover kun je vinden op onze retourpagina. Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. RunningDirect.be geeft zes maanden garantie op de geleverde artikelen. De factuurdatum geldt als ingangsdatum.
Wanneer kan fabrieksgarantie worden toegepast? De fabrieksgarantie is van toepassing wanneer een mankement aan het product niet is ontstaan door één van de onderstaande redenen:
- Onjuist gebruik
- Geen of slecht onderhoud
- Slijtage
Aanspraak maken op de garantie
Om te kijken of het door jou aangekochte product in aanmerking komt voor de garantie verzoeken wij je om contact met ons op te nemen. Wanneer je jouw bestelnummer, gegevens, klachtomschrijving en (indien mogelijk) foto’s van de klacht toezend zullen wij u binnen 5 werkdagen voorzien van een inhoudelijke reactie. Bewaar het artikel altijd tot er vanuit onze klachtenafdeling een definitieve reactie op jouw klacht is gegeven. Zonder het artikel kunnen wij de klacht niet in behandeling nemen. In sommige situaties zullen wij je verzoeken om het artikel naar ons terug te sturen zodat wij de klacht nader kunnen bekijken of de klacht kunnen voorleggen aan de leverancier. In andere situaties is een reparatie meer op zijn plek. Voor klachten over onze service kunt u ook contact opnemen via ons contactformulier.
Niet tevreden over de afhandeling
Indien je het niet eens bent met de geboden oplossing of de motivatie dat er geen sprake meer is van garantie, dan kan je dit uiteraard altijd bij ons uitten. Wij vernemen je reactie graag als antwoord op de mail met desbetreffende oplossing of motivatie. Wij doen er alles aan om samen met jou tot een oplossing te komen. Mocht je het idee hebben er niet uit te kunnen komen, dan kan je de afhandeling van de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel. Dit kan via de post: postbus 90600, 2509 LP te Den Haag of kijk voor meer informatie op de website: www.sgc.nl. Ook is het mogelijk om de klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR platform.