• 0

Retourneren

Retourneren

Herroepingsrecht

Na ontvangst van het bestelde product is het herroepingsrecht van toepassing. Dit houdt in dat gedurende 14 dagen na ontvangst van de bestelling de artikelen geretourneerd mogen worden. Voor het retour sturen van je bestelling ga je naar www.sportshop.com/nl/retouren. Je kunt ook gebruik maken van het model formulier. Deze kun je terugvinden in je orderbevestiging. Heb je onverhoopt een ander artikel ontvangen dan op de pakbon staat, neem dan direct contact op met onze afdeling klantenservice die bereikbaar is op 03 33 18 085 of via [email protected] Het is alleen mogelijk om producten zonder personalisatie (bedrukking van naam en/of nummer) te retourneren.

Gedurende een termijn van 14 dagen kun je een product binnenshuis passen om het product kort te beoordelen. Sommige producten (bijvoorbeeld hockeybitjes en sokken) kunnen, nadat de verzegeling is verbroken, vanwege gezondheidsbescherming of hygiëne niet meer retour worden gestuurd. Hiermee zijn deze producten dus uitgezonderd van het herroepingsrecht.  Heb je meer gedaan dan nodig was om het product te proberen, dan kunnen wij jou daarvoor kosten in rekening brengen.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij, of een door jou aangewezen derde anders dan de vervoerder, het product in bezit heeft gekregen. Nadat je te kennen hebt gegeven de overeenkomst te herroepen, heb je nog 14 dagen de tijd om het product terug te sturen.

Als je in één bestelling meerdere goederen met verschillende levertijden hebt besteld, verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de dag waarop je het laatste product of onderdeel ontvangen hebt.

Garantie beschadigde producten

Ben je niet tevreden over het ontvangen product, of over de door ons geleverde dienst? Dan kun je altijd een klacht indienen. Dit kan op de speciaal hiervoor ingerichte pagina - https://www.sportshop.com/nl/retouren. Uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht, krijg je van ons een inhoudelijke reactie. Je ontvangt geen bevestiging van de klacht. Ben je niet tevreden met de afhandeling van de klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kun je de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Hoe kan ik mijn zending terugsturen en hoe gaat de verwerking daarvan?

Stap 1: Controleer de artikelen die retour gaan en stop deze in een doos of verzendzak.
Uiteraard mogen de geretourneerde producten niet gebruikt of gewassen zijn. De artikelen moeten, indien redelijkerwijs mogelijk, zijn voorzien van alle labels en onbeschadigde verpakkingen. Beschadigde verpakkingen maakt producten minder makkelijk verkoopbaar. Indien je de volledige bestelling gaat retourneren dien je ook de gratis ontvangen artikelen mee retour te sturen. Indien niet aan deze voorwaarden zal worden voldaan hebben wij de mogelijkheid hiervoor extra kosten in rekening te brengen.

Stap 2: Meld je retour online
Wij verzoeken je om naar www.sportshop.com/nl/retouren te gaan en daar de aangegeven stappen te volgen. Je kan ook door middel van het modelformulier (zie hierboven) of een andere ondubbelzinnige verklaring aangeven dat je van de aankoop af wenst te zien.

Stap 3: Retourlabel
Plaats het retourlabel, welke in het pakketje is meegeleverd, op de buitenzijde van het pakketje. Je kunt hiermee gratis retourneren via PostNL. Ben je dit label verloren? Neem dan contact op met onze klantenservice, zij maken graag een nieuw label voor je aan!

Het is uiteraard ook mogelijk om je producten zelf retour te sturen met een andere vervoerder. De kosten zijn dan voor eigen rekening.

Stap 4: Verwerking van je retour.
Na ontvangst van je retour door Sportshop.com, ontvang je hiervan een bevestiging per e-mail. In deze e-mail brengen we je op de hoogte over de verdere afhandeling van je retourzending. Mocht je binnen 8 dagen nadat je het pakket retour hebt gestuurd nog geen bevestiging hebben ontvangen, neem dan contact met ons op.
Je krijgt het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending zo snel mogelijk, maar niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van jouw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Ruilen

Helaas is het niet mogelijk om een artikel bij ons om te ruilen voor een andere maat of voor een ander artikel. We verzoeken je in dit geval om een nieuwe bestelling te plaatsen en de bestelling met het verkeerde artikel te retourneren. Na ontvangst van de retourzending maken wij het aankoopbedrag terug over naar jou. Is het artikel duurder geworden dan dat het was op het moment van aankoop? Dan horen we graag van je en kijken we samen naar een oplossing.